Minggu, 22 November 2015

Pemakaian Homeopati Pergigian!

Pemakaian Homeopati Pergigian!

Pergigian adalah yang profesion perubatan yang paling ditakuti oleh orang awam. Sisi alat penggerudian gigi boleh memandu panik kepada manusia yang paling seimbang diketahui. Tetapi ia adalah benar bahawa pejabat doktor pergigian ini adalah salah satu pejabat yang setiap seorang daripada kita melawat kadang-kadang dalam kehidupan. Tetapi masalahnya ialah yang paling kerap kita melawat lama-lama hanya untuk gigi kita tidak boleh diperbaiki dalam kebanyakan kes. Tetapi kesakitan gigi begitu tidak tertanggung bahawa kami bersedia untuk menanggung kesakitan sementara penggerudi dan prosedur kanal akar.

Jika pergigian adalah ilmu yang berasingan sama sekali, boleh homeopati bantuan di sana? Adakah ubat-ubatan homeopati membantu mengurangkan beberapa masalah gigi? Ya sudah tentu! Homeopati adalah satu mod merangkumi semua terapi yang memenuhi keperluan rakyat pada semua pesawat. Mari kita senaraikan aplikasi gigi homeopati di sini:

(1) Takut prosedur: Sebenarnya, ia mungkin berbunyi bodoh tetapi sebagai berkata sebelum ini, takut prosedur pergigian adalah salah seorang dari pemimpin punca yang kita gunakan homeopati. Anda mempunyai janji temu dengan doktor gigi pada pukul 10 pagi untuk prosedur kanal akar dan jangkaan anda bermula tepat pada waktu awal pagi. Satu dos tunggal Gelsemium atau Argentum Nitricum bergantung kepada gejala-gejala boleh mengurangkan kebimbangan.

(2) Sakit Pergigian: Jika jenis kesakitan dan gejala yang berkaitan sedang dipertimbangkan dengan teliti, mencapai simillimum sambil mengurangkan sakit mungkin. Chamomilla, Plantago utama, Ignatia, Merc sol, Hypericm, dan lain-lain keajaiban kerja dalam mengurangkan sakit gigi.

(3) masalah prosedur Post-gigi: Arnica adalah ubat kepala yang boleh membantu dalam pelbagai masalah selepas pelbagai prosedur pergigian. Ia membantu menangani jangkitan, hematoma, sakit yang berkaitan dengan pengendalian gigi, dan juga membantu penyembuhan lebih cepat. Hypericum, Nux Vomica, Chamomilla dan lain-lain juga membantu dalam hal ini. Juga berwarna ibu Calendula atau dalam potensi boleh membantu dalam penyembuhan lebih cepat dan mengelakkan jangkitan pembedahan bedah pergigian.

(4) Gigi dan gusi berdarah: Ini adalah salah satu daripada domain di mana homeopati boleh membantu banyak. Gigi atau gusi pendarahan mungkin atau tidak mungkin berkaitan dengan prosedur pergigian. Ada orang yang mempunyai kecenderungan untuk pendarahan gigi pada sentuhan sedikit atau memberus. Miasm bersakit paru-paru menguasai senario pada pesakit tersebut mengikut homeopati. Kami juga menghadapi pesakit yang telah dinasihatkan pembedahan gusi untuk proksimat lapisan supaya pendarahan akan berhenti. Tetapi hanya dengan ubat-ubatan homeopati perlembagaan ia adalah mungkin untuk memberikan penawar kekal dalam orang seperti ini. Lachesis, Fosforus, Crotalus horridus dan lain-lain adalah ketua ubat-ubatan yang membantu dalam gusi layan berdarah.

(5) mulut berbau: Ramai orang mengalami bau mulut busuk. Memang benar bahawa kebersihan gigi miskin adalah salah seorang dari pemimpin sebab di sebalik mulut berbau. Pada orang itu, Calendula ibu berwarna (bercampur-campur dalam air) boleh bertindak sebagai mencuci mulut terbaik. Juga remedi seperti Merc sol, Merc Vivus, dan lain-lain membantu mencegah kecenderungan untuk membangunkan bau. Dalam beberapa kes, kesihatan perut gila atau senak mungkin sebab di sebalik bau mulut. Melainkan punca ini dikeluarkan dengan ubat homeopati dipilih tepat, bau biasanya berulang.

(6) tumbuh gigi lambat pada kanak-kanak: ditangguhkan peristiwa penting seperti waling lewat, bercakap, dan tumbuh gigi boleh berlaku pada kanak-kanak kerana kecenderungan semula jadi serta tulang yang rendah dan ramai tisu. Pada kanak-kanak itu, homeopati boleh membantu membawa sediakala kepada kitaran pembangunan dan memberikan kekuatan untuk gigi dan tulang. Calcarea Phos 6x boleh membantu sebagai makanan tambahan juga. Calcarea carb dan Silicia menguasai gambar apabila ia datang kepada peristiwa penting ditangguhkan dan masalah yang berkaitan dengan kanak-kanak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar